Paniiik!! Eller..?

Hanna: Haha visst är bra braaaa! Bra, kom ihåg det. Aldrig i livet att jag skulle lägga mitt egna barn, speciellt inte om det kommer nåt bra på tv, haha! Vad har du emot Facebook egentligen..?




Ibland blir jag så trött på mitt huvud så jag funderar på skilsmässa. Vi har hängt ihop länge nu men det känns som att allt den gör, är för att jävlas och försvåra allt för mig. Jag vet inte om det ens finns kärlek mellan oss längre.
Se bara som idag, nu har vi bråkat jättelänge bara för att jag litade på den och stressade och hade mig. Men vem hade rätt? En ledtråd: det var inte huvudet! (Svaret kommer längre ner i inlägget.)

Jag börjar 13.30 idag. Bussen går 12.53. Jag räknar med att gå 12.30 även om jag inte går förän 10 minuter senare, men det är lättare att räkna med hela och halva timmar.
Så ska jag gå ner och hämta en sallad till lunch sen, har inget hemma och jag är lat. Så jag har gått och funderat när jag måste ringa, när jag måste hämta och när jag ska äta för att hinna i tid och slippa stressa som det blivit dom senaste dagarna.

Huvudet har sagt hela tiden att 10.30-11.00 måste det ringas och hämtas för att det ska bli lagomt.
Så gick jag in i duschen, inte en tanke på klockan. När jag kommer ut kollar jag vad den är för att veta vad jag har för tid på mig. Ehh... Klockan är 10.55! Hur hände det?!
Hur ska jag nu hinna, nu blir det till att stressa - igen!

Och så tog jag en titt till på klockan. Ja, den är snart 11. Men vaddå? Jag ska ju inte gå om en halvtimme, då blir det ju 11.53 bussen och jag kommer fram en timme för tidigt.
Alltså har jag en halvtimme på mig, till 11.30 då det blir lagomt att ringa och jag har en timme kvar tills jag ska gå till bussen. Precis lagom och jag hinner sitta här och torka lite och klä på mig i lungnan ro. Jag behöver nog inte ens slänga i mig maten, wow.

Så nu pratar vi inte längre. Jag är så sur och irriterad så skulle vi börja prata skulle jag förmodligen bara säga nåt jag skulle ångra senare, så jag är tyst.
Men jag segar (och bloggar) bara för att visa huvudet att det var minsann jag som hade rätt! Ha, up yours liksom!
Ska bara lugna ner mig lite nu så vi kan kiss and make up sen. Jag tror trotsallt att det är bäst att vi är sams tills jag ska till jobbet, vi är ändå ett rätt bra team.

Kommentarer
Postat av: Jasas

Ja tänka sig att du ska leva ihop med din hjärna i 50-70 år till, det är nog bara att gilla läget elr börja göra någon sorts... hjärngympa?



Facebook är lamt. För jag har gamla vänner som är lama. I huvudet. Nu, 10 år senare passar det att fråga hur det är då man knappt pratade i skolan. Nej tack! DET är vad jag har emot facebook!

2008-11-20 @ 18:57:47
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0