Persienner

Hanna: För att ni inte anväder väskor juuu...! Japp, idag kommade den! SÅ fint!!

Anneli: Hehe, så fiffigt, och då vet du ju att dom kommer fram! Men jag avvaktar, hoppas nån kanske säger nåt när dom dimper ner?





Hujeda mig sicken dag! Fullt ös, medvetslös! Har varit så mycket så jag skulle vilja skriva sju inlägg samtidigt, för jag tänker snabbare än vad fingrarna rör sig.
Och när jag skrivit klart första är jag redan på tanke nio, då missar man ju massa. Men sen är jag för trött för att skriva allt det nu också. Kanske en annan dag? Kanske inte.

Nu är jag i alla fall (förhoppningsvis) ledig från jobbet några dagar. Imorgon ska vi tvätta vårt täcke och våra kuddar, byta till dom mysiga sateen lakanen, slå in julklapparna, städa, pyssla, baka, ta upp gran(en), spela Bingolotto och bara ha mys helt enkelt.
Känns inte som att det är julafton om två dagar. Eller, det är imorgon och sen är det julafton. Så knasigt.

Men jag måste bara skriva vad jag tänkte med rubriken.
Jag har inte tänkt på det direkt innan, men idag på väg hem åkte jag förbi ett hus som hade persiennerna nerdragna, fast helt öppna. Och så tänkte jag att persienner är ju en sån bra uppfinning och ibland kan det vara lika snyggt som praktiskt och sådär.
Sen står jag ju dessutom och säljer persienner så gott som dagligen.

Men då kom jag på, att vi har inga persienner! Och har inte haft i någon av våra lägenheter.
Sist jag hade en persienn var när jag bodde hemma, och på torsdag är det två år sen vi flyttade in i vår första lägenhet. Där hade vi ett tag bamburullgardiner (eller sjalusier eller hur det stavas) men det är ju inte alls samma sak. Men persiennerna ingår inte, så vi har inga (än), känns så skumt bara.

Skulle bara påpeka det också, innan jag försöker läsa några bloggar till innan det är nana dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0