Ny fellifon?

Ann-Sophie: Haha, visst är det så!





Åhå, jag har hittat min nya telefon! Nu känns det som det ska, jag sitter och kollar och jämför och gör som jag vill.
Dom två senaste telefonerna har jag köpt på så gott som impuls och är SÅ missnöjd.
Första var en Sony-Ericsson (Z710i), köpte en sån för Oscar gjorde det och han sa då "Det är den bästa telefonen som finns ute nu" och jag tyckte den verkade cool. Oh nono, så missnöjd jag var. Kanske inte med funktionerna och sådär, men själva telefonen. Det jag saknar i SE som Nokia inte har, är när man skriver meddelande och ordförslagen kommer upp i en lista så man slipper bläddra med *-knappen.
Och sen en Nokia (6500) med slide. Där var hela telefonen också kass, finns inte många bra ord att säga om den och jag läääntar till abbonemanget hos 3 går ut så jag kan lägga den i lådan och glömma att den finns.

Men nu så, verkar det som jag hittat en jag verkligen vill ha! Som jag själv hittat, som förr i tiden.
Ska kolla med mamma och pappa om dom är intresserade av en sponsring som en 20-års present tänkte jag. Pappa frågade på julafton vad jag önskade mig i present, så det skulle ju vara käckt. Ska höra bara så mamma in planerat nåt också, det vet man ju aldrig.

Nackdelen är väl lite att kameran inte verkar så bra, annars är den något bättre (och på vissa punkter mycket bättre) än telefonen jag har nu, om man ser till det tekniska. Satt och kollade på bilder den tagit och sådär, men så kände jag bara att faaan, vi har ju en kamera! Varför ska jag ha en telefon som tar skit bra bilder då?
Dessutom går den att surfa på och är väldigt soft i den funktionen, så då slipper vi förmodligen köpa bärbar dator istället, eftersom den Oscar ska byta till sen även den kommer vara lätt att sufra på. Så fiffigt liksom! Nya telefoner men vi behöver inte köpa en till dator.

Det roliga är att jag tänkte "Undra när den kommer ut" så man vet när man kan få den. Så nu när jag suttit och surfat runt på den och sådär, märker jag att den bör ha kommit ut i alla fall i början av 2007 - om inte tidigare.
Grejen är att den ligger på runt 6000 kronor, så jag frågade Oscar varför den fortfarande var så jäkla dyr, minst ett år efter den kommit ut? "För att den är så bra", svarar han.
Känns bra, känns mycket bra.

Kommentarer
Postat av: Malin

haha men va e de för telefon då, det skrev du aldrig :P

2008-12-29 @ 11:41:47
URL: http://moolin.se
Postat av: Jasas

Jag undrar som Malin - vad är det för telefon? En SonyEricsson I hope - för dem är bäst :D

2008-12-29 @ 15:52:44
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0