Minnen

Hittade lite saker jag sparat från en gammal dator. Bland annat nåt jag kallat för Bästa Finlands citaten 2003. Tänkte dela med mig av dom. Orkade inte ta bort allt en fjortis suttit och kluddat dit, men hoppas det går att läsa ändå.



**cyritha har legat vaken hela natten och inte sovit i bilen sträckan gbg-sthlm,
cyrenia vaknar efter ett tag:
"jag har bara sovit i nåra timmar!" och somnar strax om igen**


**cyrenia hade dålig koll på sina saker:
"hallå.. mitt hårband.. var e de.. jag behöver mitt hårband.."**


**vi sover i tält vi tre (jag, cyrenia och cyritha),
kolckan är halv fem på morgonen och alla sover tills jag vaknar av:
"det är väldigt kallt, 10-12 plus, fryser ni?"**


**sitter å spelar kort me osku men så säger han att han sa gå å sova:
"gör du det!"**


**vi står å blir presenterade för osku eftersom han inte vart hemma dagen innan,
någon föklarar att de e osku som ska trolla senare:
"e de HAN som e trollklar?!"**


**det låg en bild me en skateboard på hans rum å en skateboard ve huset så ville man säga nåt:
"e de du som åker skateboard?"
"va?"
"e de du som åker skateboard?"
"va?"
"skateboard?"
"va?"
"det står en skateboard där nere, är det din?"
"nej! jag åker inte skateboard!" *skratt***


**cyrenia somnar i bilen typ innan hon fått på sig bältet å jag försöker hålla mig vaken me cyritha som inte kan sova i bilen.. när blue "u make me wanna" (speciell låt för oss nu) kommer:
"kan du höja?"
"ja visst"
"pappa sänk, jag sover"**


**cyritha fick geting stick i huvet och hennes farsa ringer för att kolla upp de
hon sitter och spelar kort och känner sig "okej":
"nej, hon är inte yr än"**


**ligger å disskuterar/skriker om att folk (3-4pers) säger att cyrenia e lik jennifer lopez:
"nä, men de kan du ju inte va, de e ju jag så klart!!"
"aha, varför de då?" (hon va ju fullt övertygad att hon va lik j.lo)
"jo men du vet, i'm still, i'm still jenni from the block"**


**"ni bastar ju som svenskar!!"**


**stackar osku blir dum-förklarad:
"va kan vi spela?"
"vet inte.."
"neger?"
"nä de e för svårt å föklara"
"taskig du e cyritha!!"
"varför?!"
"nu kallar du ju honom dum!!"
efter ett tag när vi spelat samma spel nåra gånger tycker cyritha:
"kan vi inte spela 'tre'?" tre=skitgubbe för den som inte va me..
"nä, de e för svårt å förklara"**

jojo, hyggliga va vi i alla fall mot våran 'gäst':

**vi spelar sjuan/klöver sju/what ever å osku kan inte lägga nån gång:
"va taskiga vi e mot våran gäst!!"osku tittar konstigt..
"han e la inte våran gäst??" vi bor ju i en husvagn som står på hans tomt..
"nä, eller jo.. i husvagen e han gäst!!" osku tittar konstigt igen..**


**efter att vi badat typ 7 av 11 ggr får vi ÄNTLIGEN cyrenia att bada:
"å fan va gött!! fan va gött ska vi bada sen? kan vi inte bada lite till? ska vi bada i morgon?"**


**sitter i bilen å lyssnar på radion:
"kan du byta kanal?"
"visst"
"den blir bra"
"e de en bra kanal?"
"ja men kan du höja?"
"ja, e de lagom?"
"ja"
"e de för högt?"
"nej"
"e de för lågt?"
"nej"
"e de bra?"
"ja!!" =D**


**MITÄ??**

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0