Är det idag?

Är det idag det är dan före dopparedan? Eller var det igår? Idag är ju i alla fall dagen före julafton.
Och jag är vaken, rätt så i alla fall, och uppe. Ska väl inta lite frukost och sen sätta igång med dagen, tjo hej! Känns som vi har massor att göra, och jag börjar nog i ordningen: slå in paket.
Jag är inte säker på att vi har tillräckligt med papper, så det känns fiffigt att fixa innan vi handlar, så vi kan köpa mer i så fall. Och vad vi mer ska köpa, är saker att baka med.
Frågan är bara:

Vad ska vi baka?

Pepparkakor och negerbollar (väldigt juligt, jag vet) är redan bestämt, men sen då? Och så vill jag gärna ha nåt till min lilla mami som inte kan äta varken gluten eller laktos. Så det får jag klura på.
Men jag tror vi kör på huvudsakligen frukost, och sen bara lite fika. Blir nog lättast så, höhö. Fast då ska jag ju veta och tänka på vad man ska ha till frukosten också, jag som inte äter speciellt mycket av vad andra gillar på julbordet.
Men det löser sig, det gör det allt.

Kommentarer
Postat av: Erika

Det är idag det är dan före doppardagen :)

Hur firar ni jul? :) GOD JUL på er!

2008-12-23 @ 10:02:05
URL: http://regndroppe.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken mysig dag före doppardagen ni ska ha ;D Jag sitter här med rinnande näsa och ögon och dov värk i halsen :p Vad gör man åt saken? Mer än att hoppas att det gått över tills imorgon!!!

2008-12-23 @ 11:04:15
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Jasas

Nu får du allt börja läsa min blogg först för man ser ju aldrig dig där inne nu juh, blubb. Har ju inte ens fått ett grattis av dig idag :C

2008-12-23 @ 14:26:18
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0