Mysig morgon

Helt otroligt, jag har sovit till 8.30 idag! Vaknade typ 7.50 och kände att jag ville blunda lite mer så jag gjorde det. Sen gick Oscar upp och då kände jag att det var lika bra att jag vakna också. Ska ju dessutom upp typ klockan 6 imorgon så då är det ju bäst att jag somnar i tid i kväll.
I alla fall, så sugen var jag inte på att gå upp. Fönstret är lite öppet bakom rullgardinen och eftersom det regnar och har regnat var det så mysigt väder ute. Friskt och svalt och faktiskt riktigt sommar väder. Var så mysigt när det var lite kyligt så man kunde burra in sig i täcket och värma sig lite.
Fick mig ett ryck där i sängen att jag skulle ställa iordning alla TV kanalerna. Vi fick ju den TV:n av farfar eftersom han köpte sig en ny. Och kanalinstallationen var verkligen deras, kanaler huller om buller i ingen ordning. Så kan man ju inte ha det! Kanalerna måste ju ligga som jag vill ha dom, och framför allt som på den andra TV:n!  Så lite pill och grejer och nu kan man titta på tv utan att gå igenom hela listan för att hitta rätt kanal.
Hade egentligen tänkt hoppa tillbaka till sängen nu och titta på Miami Ink men jag bidde fast här en liten stund först. Ska ju ändå se det sen så det är ingen panik.

Funderar på att steka den kycklingen som blev kvar från min grillade kyckling här om dagen. Göra ihop det med lite makaroner och få lite brunch. Finns ju inget till frukost hemma och det lär ju dröja innan det blir mat (fiiiiiisk!!!) hos mamma sen. Och så får man gjort den innan det blir dålig.
Jaha, får väl återkomma senare för nu vill jag krypa ihop i sängen igen! Så mysigt att ligga där och höra vattnet som smattrar mot fönsterkarmen och bara ligga och draaa sig!
Men det hade ju varit bra om det ville sluta regna sen när jag har myst färdigt, och om det ville bli lite fint väder så man kan spela krocket tills armarna ramlar av, haha! Det var ju så skoj att spela, har inte gjort det på tusen år så nu vill jag ju inte sluta. Får dra in lite handikapp bara, annars blir Korvas så sur när vi andra är påväg tillbaka från "mitten pinnen" (när man gjort hela banan en gång och ska tillbaka) och han inte kommit igenom kyrkan. Haha, söt nos. Så arg han blev igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0